Regulamin serwisu internetowego i polityka prywatności

Regulamin

Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania oraz dokonywania zamówień w serwisie internetowym prowadzonym pod adresem  ww.niemieckiwpraktyce.pl, przez: Annę Jędrzejczyk , REGON  383834731, NIP 6852145933, Warzyce 466, 38-200 Jasło

Dane kontaktowe:

– numer telefonu: 530 183 381

– adres poczty elektronicznej: info@niemieckiwpraktyce.pl

§1

Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia należy rozumieć zgodnie z poniższymi definicjami:

1. Regulamin – niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U. nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).

2. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w Regulaminie składa Zamówienia.

3. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, zawierający z Właścicielem serwisu Umowę niezwiązaną bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

4. Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenckimi – Klient będący osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający z Właścicielem Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, która nie ma dla niego charakteru zawodowego.

5. Właściciel serwisu – Anna Jędrzejczyk prowadząca Serwis, będąca sprzedawcą Towarów, dostawcą Treści cyfrowych oraz usługodawcą.

6. Towar – mający materialną postać produkt prezentowany w Serwisie, którego dotyczy Umowa sprzedaży, w szczególności książki w wersji drukowanej
(z  wydrukowaną informacją dotyczącą dostępu do Treści cyfrowych udostępnionych dodatkowo przy zakupie Towaru); 

7. Treści cyfrowe – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej,  niezapisane na trwałym, mającym materialną postać nośniku, udostępniane na podstawie Umowy o dostarczenie treści cyfrowych, w szczególności książki w wersji elektronicznej (e-booki z dostępem do fiszek z wymową audio lub do kursu wideo w Serwisie),  treści opublikowane w Serwisie (np. artykuły, podcasty, wideo, ćwiczenia interaktywne).

8. Umowa – zawierana za pośrednictwem Serwisu pomiędzy Właścicielem serwisu a Klientem Umowa sprzedaży, Umowa o dostarczenie treści cyfrowych lub Umowa o świadczenie usługi.

9. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana za pośrednictwem Serwisu pomiędzy Właścicielem serwisu
a  Klientem.

10. Umowa o dostarczenie treści cyfrowych – umowa zawarta za pośrednictwem Serwisu pomiędzy Właścicielem serwisu a Klientem, dotycząca dostarczenia  Klientowi Treści cyfrowych.

11. Umowa o świadczenie usługi – umowa zawarta pomiędzy Właścicielem serwisu a Klientem, dotycząca wykonania usługi polegającej na:

a. udzielaniu Klientowi indywidualnych lekcji językowych online za pośrednictwem sieci Internet;

b. przeprowadzeniu stacjonarnych lekcji grupowych (offline) we wskazanej lokalizacji na terenie Warszawy;

c. przeprowadzenie lekcji grupowych online za pośrednictwem sieci Internet w ramach kursu online lub w ramach klubu „Niemiecki w praktyce”.

12. Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem www.niemieckiwpraktyce.pl za pośrednictwem, którego Klient może złożyć Zamówienie i korzystać z udostępnionych Treści cyfrowych.

13. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, stanowiące ofertę zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy.

14. System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a  także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.

15. Realizacja zamówienia – czynności podejmowane po potwierdzeniu dokonania przez Klienta zapłaty za Zamówienie, obejmujące:

a. skompletowanie zamówionych Towarów i ich przekazanie podmiotowi wykonującemu usługę dostawy (Umowa sprzedaży);

b. weryfikację zgody na dostawę przed upływem terminu do odstąpienia i tym samym na rezygnację z prawa konsumenta do odstąpienia od umowy (Umowa o dostarczenie treści cyfrowych) oraz wygenerowanie danych dostępowych, wysyłanych na adres e-mail lub udostępnionych na Koncie Klienta;

c. przeprowadzenie indywidualnych lekcji językowych online oraz lekcji grupowych online lub offline (Umowa o świadczenie usługi).

16. Konto Klienta – baza zawierająca w szczególności dane Klienta służące do realizacji składanych Zamówień oraz historię Zamówień.

§2

Zasady ogólne

1. Warunkiem złożenia Zamówienia w Serwisie jest zapoznanie się przez Klienta z  Regulaminem oraz Polityką Prywatności.

2. Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Właściciela serwisu to:

a. zawieranie Umów za pośrednictwem Serwisu (online),

b. prowadzenie Konta Klienta,

c. dostęp do platformy z kursem wideo lub e-bookami,

d. dostęp do treści opublikowanych w Serwisie (Klub „Niemiecki w Praktyce”),

e. obsługa newsletter, który stanowi w szczególności podsumowanie filmów opublikowanych na platformie YouTube, wpisów na blogu lub informację o kolejnych przyszłych kursach językowych.

3. Sprzedaż Towarów realizowana jest wyłącznie na terenie Polski.

4. W celu skorzystania z Serwisu Klient powinien dysponować:

a. aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail),

b. urządzeniem podłączonym do sieci Internet oraz dostępną aktualną wersją przeglądarki internetowej (Chrome, Safari, Internet Explorer, Firefox, Opera) z włączoną obsługą Javascript oraz plików cookies,

c. minimalną rozdzielczością ekranu dla smartphone: 320×480 px,

d. programem do otworzenia pliku PDF (np. Adobe Acrobat Reader),

e. programem do odtwarzania audio (np. Windows Player, Quicktime Player, Mac OS/VLC),

f. komunikatorem Skype umożliwiającym przeprowadzenie indywidualnych lekcji językowych online oraz lekcji w ramach grupowych kursów online,

g. kontem na portalu Facebook umożliwiającym dołączenie do zamkniętej grupy dedykowanej Klientom, w której są przeprowadzane raz w miesiącu bezpłatne konwersacje 30-minutowe w pierwszą środę każdego miesiąca o podanej (w tej grupie) godzinie. Konwersacje są przeprowadzane w grupie maksymalnie 4 osób, które jako pierwsze napiszą komentarz pod podanym w tej grupie wpisie.

5. Klient zobowiązany jest do powstrzymania się od wszelkich czynności mających wpływ na działalność Serwisu, w szczególności do powstrzymania się od dostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa, w tym naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.

6. Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci Internet wiąże się z ryzykiem. Podstawowym zagrożeniem dla osób korzystających z usług świadczonych drogą elektroniczną, jest możliwość „zainfekowania” systemu teleinformatycznego przez oprogramowanie typu wirusy, „robaki” czy „konie trojańskie”. W celu uniknięcia zagrożeń z tym związanych ważne jest, aby Klient dysponował odpowiednim sprzętem podłączonym się do sieci Internet wyposażonym w program antywirusowy i stale go aktualizował, instalując jego najnowsze wersje.

§3

Składanie Zamówień

1. Informacje dotyczące Towarów, Treści cyfrowych i Usług zamieszczone w Serwisie są ofertą w rozumieniu przepisów prawa.

2. Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z zapoznaniem się przez Klienta z cechami i parametrami zamawianych Towarów, Treści cyfrowych i Usług. 

3. Zamówienie złożone przez Klienta prowadzi do zawarcia Umowy.

4. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok.

5. Klient może:

a.  dokonać rejestracji w Serwisie w celu założenia Konta Klienta (konieczne do zawarcia Umowy o dostarczenie treści cyfrowych dotyczącej kursów wideo i dostępu do treści publikowanych na stronach Serwisu),

b. złożyć Zamówienie bez przeprowadzania rejestracji (Umowy sprzedaży, Umowy o dostarczenie treści cyfrowych, dotyczące książek w wersji elektronicznej [e-book] oraz Umowy o świadczeniu usług).

6. W celu założenia Konta Klienta należy wypełnić formularz rejestracyjny, podając imię i nazwisko, adres e-mail oraz hasło, a także zapoznać się z Regulaminem i Polityką Prywatności. Login Klienta to podane przez niego imię oraz automatycznie przyporządkowana cyfra. Hasło stanowi ciąg ustalanych przez Klienta znaków. Hasło Klienta nie jest znane Serwisowi i Klient ma obowiązek zachowania go w tajemnicy oraz chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za działania podjęte przez osoby trzecie powstałe na skutek udostępniania im loginu i/lub hasła przez Klienta.

7. Po zarejestrowaniu się w Serwisie każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu loginu i hasła. Po zalogowaniu Klient może uzupełnić lub zmieniać swoje dane, a także dokonać zmiany hasła. Serwis zapewnia możliwość zmiany zapomnianego przez Klienta hasła.

8. W celu usunięcia Konta Klienta z Serwisu należy wysłać wiadomość elektroniczną (e-mail) z prośbą o usunięcie konta na adres: info@niemieckiwpraktyce.pl.

9. Klient podczas składania Zamówienia:

a. dokonuje wyboru zamawianych Towarów, Treści cyfrowych lub usług (lekcje indywidualne, lekcje grupowe offline lub online) poprzez umieszczenie ich w koszyku lub przesyła e-maila na adres: info@niemieckiwpraktyce.pl z informacją o chęci zamówienia konkretnych Towarów, Treści Cyfrowych lub Usług;

b. w przypadku, gdy posiada Konto Klienta loguje się na nie, a w razie składania Zamówienia z pominięciem rejestracji wprowadza do formularza swoje dane kontaktowe lub przesyła e-mailem swoje dane tj. imię, nazwisko, swój adres e-mailowy.

c. w przypadku zamówienia Towarów wskazuje adres dostawy i swój telefon;

d. wybiera system płatności elektronicznych lub decyduje się na dokonanie płatności w ramach przelewu tradycyjnego; w przypadku korespondencji e-mailowej dokonuje przelewu tradycyjnego;

e. w razie zaznaczenia potrzeby otrzymania faktury wprowadza do formularza lub (w przypadku korespondencji e-mailowej) w e-mailu dane niezbędne do wystawienia faktury oraz wyraża zgodę na wystawienie i przesłanie faktury w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail w postaci elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych,

f. klika przycisk „Kupuję i płacę”, lub dokonuje przelewu tradycyjnego; w przypadku korespondencji e-mailowej dokonuje przelewu tradycyjnego.

10. Po złożeniu zamówienia lekcji indywidualnych online przez Klienta należy dodatkowo wysłać wiadomości na adres: info@niemieckiwpraktyce.pl, ze wskazaniem: preferowanej daty i godziny lekcji, poziom znajomości języka.

11. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami konsumenckimi może wyrazić zgodę na:

a.  dostarczenie objętych Zamówieniem Treści cyfrowych, przed upływem terminu do odstąpienia od umowy (14 dni) i oświadczyć, że jest świadomy tego, iż powyższa zgoda oznacza utratę prawa do odstąpienia. Ze względu na uwarunkowania technicznie, złożenie zamówienia i opłacenie go oznacza automatycznie zgodę na dostarczenie Treści Cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia i zgodę na utratę prawda do odstąpienia, a więc proszę o rozważne dokonywanie zakupów Treści Cyfrowych,

b. przeprowadzenie indywidualnych lekcji językowych online oraz uczestnictwo w lekcjach grupowych online lub offline przed upływem terminu do odstąpienia od umowy (14 dni).

Serwis informuje, że prawo do odstąpienia wygaśnie w przypadku, gdy za zgodą, o której mowa w podpunkcie b, przed upływem terminu do odstąpienia usługa została w pełni wykonana.

12. Klient, który zapłacił za zamówienie przez Serwis, na wskazany przez siebie adres e-mail otrzyma wysłaną przez Serwis wiadomość elektroniczną, potwierdzającą przyjęcie Zamówienia i zawarcie Umowy. Klient, który zapłacił za zamówienie poprzez przelew tradycyjny, otrzyma potwierdzenie przyjęcia Zamówienia i zawarcie umowy po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Właściciela serwisu.

13. W przypadku zamówienia indywidualnych lekcji online Serwis poinformuje Klienta o dostępności wybranych przez niego terminów w przeciągu 24 h, jeśli Klient napisze e-maila na adres info@niemieckiwpraktyce.pl o preferowanych terminach. W razie braku możliwości przeprowadzenia lekcji w czasie wskazanym przez Klienta Serwis zaproponuje inne dostępne terminy. Na zaakceptowanie zaproponowanych przez Serwis terminów Klient ma 24 h (okres w którym terminy te są zarezerwowane dla Klienta).

14. Brak potwierdzenia przez Serwis terminów nie oznacza milczącego przyjęcia tych terminów.

15. Pakiet lekcji, który został opłacony z góry, jest do wykorzystania w ciąu 6 miesięcy od zakupu. Jeśli nie zostaną w ciągu 6 miesięcy wykorzystane lekcji z pakietu, usługi w ramach pakietu zostaną uznane za zrealizowane.

§4

Dostawa Towarów

1. Towar zostanie dostarczony na adres wskazany przez Klienta za pośrednictwem wybranego dostawcy (kurier, operator pocztowy).

2. Serwis ponosi koszty dostawy (wysyłki) Towarów. Koszty dostawy są wliczone w cenę Towaru.

3. Termin realizacji dostawy jest uzależniony od dostawcy.

4. Rozpoczęcie Realizacji zamówienia następuje po przyjęciu zamówienia, po potwierdzeniu dokonania przez Klienta zapłaty za Zamówienie. Należy uwzględnić czas zaksięgowania środków pieniężnych na rachunku bankowym Właściciela serwisu.

5. Zamówienie będzie realizowane w terminie do 10 dni roboczych, z zastrzeżeniem wyjątkowych, niezależnych od Właściciela serwisu okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili przyjęcia zamówienia).

§5

Dostawa Treści cyfrowych

1. Treści cyfrowe zostaną udostępnione Klientowi poprzez:

a. przesłanie na wskazany adres e-mail pliku danych, stanowiących książkę w wersji elektronicznej (e-book) lub udostępnienie na Koncie Klienta w zakładce “Moje konto” linku umożliwiającego pobranie e-booka,

b. udostępnienie na Koncie Klienta w zakładce “Moje konto” linku pod którym Klient może odtwarzać kurs wideo lub pobrać e-booka przez okres objęty umową,

c. udostępnienie Klientowi treści opublikowanych w Serwisie, w szczególności artykułów i podcastów, wideo, ćwiczeń interaktywnych.

2. Rozpoczęcie Realizacji zamówienia następuje po potwierdzeniu dokonania przez Klienta zapłaty za Zamówienie.

3. Zamówienie będzie realizowane natychmiastowo:

a. po upływie 14 dni od dnia złożenia Zamówienia w ciągu, których Klient ma prawo odstąpić od Umowy o dostarczenie treści cyfrowych,

b. od dnia rozpoczęcia Realizacji zamówienia w przypadku złożenia przez Klienta zgody na dostarczenie Treści cyfrowych, objętych Zamówieniem przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, o której mowa w § 3 ust. 11 Regulaminu.

4. W przypadku dostawy Treści cyfrowym na adres poczty elektronicznej Klient powinien sprawdzić, czy wiadomość nie została umieszczona w jego skrzynce w zakładce Spam lub innej.

5. Klient ma prawo korzystać z Treści cyfrowych wyłącznie na własny użytek zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

6. Z wyjątkiem przypadków wyraźnie przewidzianych przez przepisy prawa Klient nie jest uprawniony w szczególności do rozpowszechniania dostarczonych Treści cyfrowych lub ich opracowań w całości lub we fragmentach, zarówno w celu zarobkowym, jak i niezarobkowym, a także do ich zwielokrotniania w innym celu niż dla potrzeb własnego użytku osobistego.

§6

Realizacja usługi indywidualnych lekcji językowych oraz lekcji grupowych (offline lub online)

1. Indywidualne lekcje językowe (offline lub online) zostaną przeprowadzone po przyjęciu Zamówienia w ustalonym z Klientem terminie pod warunkiem dokonania przez Klienta zapłaty za Zamówienie.

2. Termin indywidualnej lekcji (offline lub online) zamówionej przez Klienta, będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami konsumenckimi, jak również lekcji grupowych może przypaść w ciągu 14 dni od dnia złożenia Zamówienia,  pod warunkiem, że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenckimi złożył zgodę na realizację usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, o której mowa w § 3 ust. 11 Regulaminu.

3. Lekcje grupowe (offline lub online) w ramach kursów online zostaną przeprowadzone pod warunkiem złożenia Zamówienia przez co najmniej 7 zainteresowanych uczestnictwem Klientów oraz dokonania zapłaty za Zamówienie. Lekcje grupowe w ramach Klubu „Niemiecki w Praktyce” zostaną przeprowadzone pod warunkiem złożenia Zamówienia przez co najmniej 3 zainteresowanych uczestnictwem Klientów oraz dokonania zapłaty za Zamówienie. 

4. W dniu i o godzinie wyznaczonej na:

a. indywidualną lekcję online,

b. lekcję grupową online,

klient jest zobowiązany do nawiązania połączenia z Właścicielem serwisu, za pomocą komunikatora Skype, przy wykorzystaniu danych przesłanych w wiadomości elektronicznej (e-mail) potwierdzającej przyjęcie Zamówienia.

W przypadku indywidualnych lekcji językowych lub lekcji grupowych offline klient jest zobowiązany do przyjścia we wskazane miejsce w ustalonym dniu i godzinie.

5. Klient jest uprawniony do jednokrotnej zmiany terminu indywidualnej lekcji (online lub offline) nie później niż na 24 h przed ustaloną godziną lekcji poprzez wysłanie informacji o konieczności zmiany wraz z podaniem propozycji nowego terminu (daty i godziny) na adres e-mail: info@niemieckiwpraktyce.pl.

6. Potwierdzenie przez Właściciela serwisu zaproponowanego przez Klienta nowego terminu nastąpi w ciągu 24 h od otrzymania informacji o zmianie.

7. W przypadku rezygnacji z lekcji indywidualnej (offline lub online) w terminie krótszym niż 24 h przed ustaloną godziną usługi Właściciel serwisu uprawniony jest do zażądania od Klienta zapłaty kwoty odpowiadającej poniesionym przez Właściciela serwisu wydatkom, a jeżeli rezygnacja nastąpiła bez ważnych powodów także kwoty odpowiadającej wysokości poniesionej szkody.

8. Klient ma prawo do wypowiedzenia Umowy o świadczenie usługi za zachowaniem 7-dniowego okresu wypowiedzenia. Wypowiedzenie powinno nastąpić poprzez przesłanie odpowiedniego oświadczenia Klienta na adres e-mail: info@niemieckiwpraktyce.pl lub pisemnie na adres siedziby Właściciela serwisu. Klient zobowiązany jest wówczas do zapłaty za lekcje zrealizowane do upływu okresu wypowiedzenia oraz zapłaty kwoty odpowiadającej poniesionym przez Właściciela serwisu  wydatkom, a jeżeli wypowiedzenie nastąpiło bez ważnych powodów także kwoty odpowiadającej wysokości poniesionej szkody.

9. Brak udziału Klienta w zrealizowanych lekcjach grupowych (offline lub online) nie uprawnia do żądania zwrotu płatności.

§7

Przedsprzedaż

1. Dla wybranych Towarów i Treści cyfrowych Serwis może prowadzić przedsprzedaż. Czas trwania przedsprzedaży zostanie każdorazowo wskazany na stronie Serwisu.

2. Przedsprzedaż umożliwia złożenie Zamówienia na Towary lub Treści cyfrowe przed ich premierą w cenie specjalnej.

3. Termin rozpoczęcia Realizacji zamówienia na Towary i Treści cyfrowe dostępne w przedsprzedaży wskazany będzie na stronie Serwisu.

4. Warunkiem realizacji Zamówienia złożonego w przedsprzedaży jest dokonanie przez Klienta zapłaty za Zamówienie. 

§8

Płatności

1. Złożenie Zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty.

2. Wszystkie ceny Towarów, Treści cyfrowych, usług udostępnionych w Serwisie są cenami brutto podanymi w złotych polskich. Cena w EURO podawana jest tylko w sytuacji, gdy Klient o tę informację poprosi w wiadomości e-mailowej. Przelew wtedy może zostac wykonany jako przelew bankowy z konta bankowego z dowolnego kraju Unii Europejskiej.

3. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty składa się:

a. cena za zamówione przez Klienta Towary, Treści cyfrowe oraz Usługi,

b. koszty dostawy, jeżeli takie będą ponoszone (dostawa Towarów).

4. Klient może wybrać przelew tradycyjny lub systemów płatności elektronicznych – Przelewy24.

5. Płatność za indywidualne lekcje online powinna być zrealizowana (zaksięgowana na rachunku bankowym Właściciela serwisu) najpóźniej na 24 h przed wyznaczonym terminem lekcji. Brak wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Właściciela serwisu zostanie uznane za rezygnację Klienta ze złożonego Zamówienia i jego odstąpienie od Umowy.

6. W przypadku gdy w ciągu 3 dni roboczych od złożenia Zamówienia Towarów, Treści cyfrowych lub Usług Klient nie zrealizuje płatności otrzyma na wskazany adres e-mail przypomnienie o złożonym Zamówieniu wraz z obowiązkiem zapłaty. Brak wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Właściciela serwisu
w dodatkowym terminie 4 dni roboczych od wysłania przypomnienia zostanie uznane za rezygnację Klienta ze 
złożonego Zamówienia i jego odstąpienie od Umowy.

§9

Odstąpienie od Umowy

1. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami konsumenckimi ma prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny, poprzez złożenie stosownego oświadczenie w terminie 14 dni od dnia:

a. objęcia Towaru odpowiednio przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami konsumenckimi (Umowa sprzedaży);

b. złożenia Zamówienia na Treści cyfrowe (Umowa o dostarczenie treści cyfrowych);

c. złożenia Zamówienia na indywidualne lekcje językowe online lub lekcje grupowe online bądź offline (Umowa o świadczenie usługi).

2. Zwrotowi nie podlegają Treści cyfrowe  dostarczone za zgodą odpowiednio Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenckimi przed upływem 14 dni od dnia złożenia Zamówienia, co oznacza, że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenckimi nie może odstąpić od Umowy o dostawę Treści cyfrowych, gdy wyraził zgodę, o której mowa w § 3 ust. 11 Regulaminu, to jest zgodę na dostarczenie Treści cyfrowych, objętych Zamówieniem przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i oświadczył, że jest świadomy, iż powyższa zgoda oznacza utratę prawa od odstąpienia.

3. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenckimi, który wyraził zgodę, o której mowa w § 3 ust. 11 Regulaminu, to jest zgodę na odbycie lekcji  językowych (lekcji indywidualnych online, offline lub lekcji grupowych) przed upływem terminu do odstąpienia, i odstąpił od Umowy o świadczenie usług, jest zobowiązany do zapłaty za usługi wykonane do dnia odstąpienia.

4. Po zrealizowaniu lekcji językowych objętych Umową o świadczenie usług Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenckimi nie może odstąpić od tej umowy, gdy wyraził zgodę, o której mowa w § 3 ust. 11 Regulaminu.

5. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenckimi może pobrać wzór powyższego oświadczenia pod tym linkiem. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy należy przesłać na adres poczty elektronicznej Właściciela serwisu.

6. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenckimi, który odstąpił od Umowy Sprzedaży, zgodnie z ust. 1 powyżej zobowiązany jest do zwrotu zakupionego Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Właściciela serwisu. Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenckimi, który odstąpił od Umowy Sprzedaży przysługuje zwrot ceny Towaru (z kosztami dostawy). Koszt zwrotu Towaru do Właściciela serwisu pokrywa odpowiednio Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenckimi. W przypadku dokonania zwrotu na koszt Właściciela serwisu, Właściciel serwisu zastrzega sobie prawo potrącenia kwoty stanowiącej równowartość kosztów zwrotu z kwotą, którą zobowiązany jest zwrócić Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenckimi.

7. Zwracany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami konsumenckimi Towar powinien znajdować się w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenckimi ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będącej wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności. Zwracany Towar powinien być zapakowany w sposób gwarantujący prawidłowe zabezpieczenie przesyłki i jej zawartości.

8. Właściciel serwisu dokonuje zwrotu ceny Towarów oraz kosztów dostawy Towarów niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania zwracanego Towaru. Zwrot płatności nastąpi przelewem na podany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami konsumenckimi numer rachunku bankowego lub za pośrednictwem systemu płatności wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami konsumenckimi przy składaniu Zamówienia.

§10

Procedura reklamacji

1. Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@niemieckiwpraktyce.pl lub pisemnie na adres Właściciela serwisu Klient może składać reklamacje dotyczące: 

a. świadczenia usług drogą elektroniczną oraz realizacji złożonego Zamówienia (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

b. dostarczonej Treści cyfrowej,

c. usługi indywidualnych lekcji językowych online lub offline,

d. usług świadczonych drogą elektroniczną, o których mowa w § 2 ust. 2 Regulaminu,

e. usługi lekcji grupowych online lub offline,

f. niezgodności Towaru z Umową Sprzedaży.

2.  W celu złożenia reklamacji z tytułu niezgodności Towaru z umową Klient dostarcza reklamowany Towar na adres Właściciela serwisu.

3. Reklamacja powinna zawierać oznaczenie Klienta i wskazanie okoliczności uzasadniających jej złożenie (na przykład informację, że dostarczony e-book okazał się uszkodzony lub nie uruchamia się). Właściciel serwisu rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od jej zgłoszenia. O uwzględnieniu lub odmowie uwzględnienia reklamacji Właściciel serwisu zawiadomi Klienta niezwłocznie po jej rozpatrzeniu.

4. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może złożyć Właścicielowi serwisu oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Właściciel serwisu niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Jednakże jeżeli Klientem jest Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenckimi, może zamiast zaproponowanego przez Właściciela serwisu usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z Umowy Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami konsumenckimi jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Właściciela serwisu. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami konsumenckimi inny sposób zaspokojenia.

5. Klient nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli wada jest nieistotna.

6. Właściciel serwisu odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Klientowi Towaru. Przy czym roszczenie Klienta o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, a w przypadku Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenckimi nie wcześniej niż z upływem 2 lat od dnia wydania Towaru.

7. Klient nie będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami konsumenckimi traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał Towaru w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Właścicielowi serwisu o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił Właściciela serwisu niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

§11

Postanowienia końcowe

1. Prawem właściwym dla Regulaminu, w tym usług świadczonych drogą elektroniczną oraz Umów jest prawo polskie. Wybór prawa polskiego nie skutkuje jednak pozbawieniem Klientów będących Konsumentami ochrony zapewnionej przez przepisy, których nie można wyłączyć w drodze umowy na mocy prawa państwa pobytu danego Konsumenta.

2. Właściciel Serwisu może zmienić Regulamin, w szczególności w przypadku zmiany przepisów prawa wymagających dostosowanie Regulaminu do tych zmian, czy też w przypadku koniecznych zmian w zakresie działalności Serwisu, w tym zmian jego funkcjonalności. Zarejestrowany Klient zostanie poinformowany o zmianie Regulaminu w wiadomości elektronicznej. Z zastrzeżeniem ust. 3, zmieniony Regulamin jest wiążący dla zarejestrowanego Klienta, który nie zażądał usunięcia Konta Klienta w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o zmianie Regulaminu lub który w tym okresie złożył kolejne Zamówienie. Klientowi, który nie akceptuje Regulaminu przysługuje prawo do usunięcia Konta Klienta poprzez kontakt z Właścicielem serwisu za pośrednictwem poczty elektronicznej.

3. Zamówienia złożone przez Klientów przed zmianą Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych jego postanowień.

4. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmian rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Sprzedający informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemy rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami (platforma ODR – Online Dispute Resolution). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z nietrentowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

Polityka prywatności

1. Polityka Prywatności stanowi dokument regulujący zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Klientów Serwisu.

2. Administratorem danych osobowych Klientów Serwisu w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”) jest Właściciel serwisu.

3. Pojęcia użyte w Polityce Prywatności należy rozumieć zgodnie z ich definicjami zamieszczonymi w Regulaminie serwisu internetowego.

§1

Zakres i cel zbieranych danych

1. Dane osobowe Klientów zbierane są przez Właściciela serwisu w celu:

a. świadczenie usług drogą elektroniczną oraz realizacji złożonego Zamówienia (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

b. realizacji obowiązków prawnych, w tym wystawiania faktur, rozpatrywania reklamacji (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c RODO),

c. ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co wynika z prawnie uzasadnionych interesów Właściciela serwisu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

d. oferowania przez Właściciela serwisu własnych produktów i/lub usług (marketing bezpośredni), co stanowi jego prawnie uzasadniony interes (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

e. tworzenia raportów i analiz na potrzeby Właściciela Serwisu, dotyczących funkcjonowania Serwisu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

f. nawiązania kontaktu z użytkownikiem Serwisu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO)

W celu nawiązania kontaktu z użytkownikiem Serwisu, który wypełnił formularz kontaktowy lub przesłał bezpośrednio wiadomość elektroniczną Właściciel serwisu przetwarza następujące dane: imię, nazwisko, adres e-mail oraz ogólne informacje dotyczące zgłaszanej sprawy. Podanie powyższych danych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu umożliwienia nawiązania kontaktu z użytkownikiem.

2. W celu realizacji Zamówienia Właściciel serwisu zbiera następujące dane Klientów: Dane osobowe (imię i nazwisko lub firma prowadzonej działalności gospodarczej) adres e-mail, adres dostawy (kod pocztowy, poczta, miejscowość, ulica, nr domu, nr lokalu), poziom znajomości języka oraz dodatkowo w przypadku wystawiania faktury numer NIP i dane adresowe.

3. Właściciel serwisu oświadcza, że podanie danych wymienionych w punkcie 2 powyżej jest dobrowolne, jednakże konieczne i niezbędne do realizacji Zamówienia.

4. W oparciu o odrębną, wyrażoną przez Klienta zgodę, dane osobowe Klienta przetwarzane będą przez Właściciela serwisu również w celach:

a. marketingowych w szczególności w celu reklamy, organizacji promocji, konkursów, 

b. otrzymywania informacji handlowej, w szczególności przesyłania przez Właściciela serwisu na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej, biuletynu tj. newslettera.

5. Właściciel serwisu informuje, że w celach technicznych oraz do celów związanych ze zbieraniem ogólnych informacji statystycznych przetwarza również dane dotyczące numeru (w tym adres IP) i rodzaju urządzenia końcowego Klienta oraz czasu połączenia Klienta z Serwisem.

6. Dane Klienta mogą być również zbierane przez pliki typu cookies (np. pliki tekstowe umożliwiające tworzenie statystyk oglądalności podstron Serwisu). W serwisie wykorzystywane są cookies sesyjne, ulegające skasowaniu po zamknięciu okna przeglądarki internetowej, jak i cookies trwałe, zapisywane na określony czas w urządzeniach, za pośrednictwem których Klient korzysta z Serwisu. Klient, może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookies do urządzenia Klienta za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej) Klienta. Ograniczenie stosowania plików cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Serwisu.

§2

Powierzenie danych

1. Dane osobowe Klienta mogą być udostępnione podmiotowi świadczącemu na rzecz Właściciela serwisu:

a. usługi księgowe,

b. usługi hostingu,

c. usługi prawne,

d. usługi dostawy,

e. usługi informatyczne.

2. Dane osobowe Klientów nie są przekazywane poza teren Unii Europejskiej.

§3

Okres przetwarzania

Dane osobowe Klientów będą przetwarzane do czasu przedawnienia przysługujących Klientowi oraz Właścicielowi serwisu roszczeń związanych z realizacją Zamówienia, z tym zastrzeżeniem, że przepisy prawa mogą nakładać na Właściciela serwisu obowiązek przechowania danych przez okres dłuższy, w szczególności przepisy prawa podatkowego (np. zobowiązania podatkowe).

 §4

Uprawnienia Klientów w zakresie przetwarzania danych osobowych

Właściciel serwisu informuje, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych Klientów każdy Klient ma:

1. Prawo dostępu do swoich danych i otrzymywania ich kopii;

2. Prawo do sprostowania swoich danych;

3. Prawo do usunięcia danych („Prawo do bycia zapomnianym”);

4. Prawo do ograniczenia przetwarzania;

W żądaniu dotyczącym ograniczenia przetwarzania Klient może wnieść o ograniczenie przetwarzania danych wyłącznie do ich przechowywania jeżeli Właściciel serwisu ma nieprawidłowe dane osobowe lub przetwarza je bezpodstawnie, jak również jeżeli Klient nie chce aby Właściciel serwisu usunął dane, gdyż są one Klientowi potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Przetwarzanie może być również ograniczone na czas wniesionego sprzeciwu wobec przetwarzania.

5. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania:

a. w przypadku przetwarzania danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego wniesienie sprzeciwu spowoduje zaprzestanie przetwarzania danych w tym celu,

b. w przypadku przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu w celach innych niż marketing bezpośredni w sprzeciwie należy wskazać szczególną sytuację dotyczącą Klienta, uzasadniającą zaprzestanie przez Właściciela Serwisu przetwarzania objętego sprzeciwem. Wniesienie sprzeciwu spowoduje zaprzestanie przetwarzania danych w tych celach, chyba że Właściciel serwisu wykaże, że podstawy przetwarzania danych Klienta są nadrzędne wobec jego praw lub, że dane Klienta są Właścicielowi serwisu niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

6. Prawo do przenoszenia danych

W odniesieniu do danych osobowych, które Klient dostarczył Właścicielowi serwisu, przetwarzane na podstawie zgody lub w celu zawarcia lub wykonania zawartej umowy oraz które są przetwarzane w sposób zautomatyzowany Klient może wystąpić o wydanie danych w ustandaryzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego lub przekazanie ich innemu podmiotowi jeżeli jest to możliwe.

7. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie jeżeli dane przetwarzane są w oparciu o udzieloną zgodę;

8. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, że Właściciel serwisu przetwarza dane niezgodnie z przepisami prawa.

9. Prawo do cofnięcia zgody na przesłanie informacji handlowej drogą elektroniczną za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres: info@niemieckiwpraktyce.pl lub pisma przesłanego na adres siedziby Właściciela serwisu.

§5

Uprawnienia Właściciela serwisu

1. Właściciel serwisu zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Klienta właściwym organom władzy bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

2. Właściciel serwisu oświadcza, iż dokłada wszelkich starań, aby zapewnić Klientom wysoki poziom bezpieczeństwa w zakresie korzystania z Serwisu. Wszelkie zdarzenia mające wpływ na bezpieczeństwo przekazu informacji, danych, w tym również dotyczące podejrzenia udostępniania plików zawierających wirusy i innych plików o podobnym charakterze należy zgłaszać na adres e-mail: info@niemieckiwpraktyce.pl